Yazılım ve Donanım Alım İhalesi (29.11.2012)

YAZILIM VE DONANIM ALIMI İHALE İLANI

IP temelli telefon altyapısı ile çağrı merkezi için gerekli yazılım ve donanımın temini işi 6114 sayılı Kanun ve Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığının Sınav Hizmetlerine Yönelik Mal ve Hizmet Alımları Yönetmeliğinin 24. maddesine göre açık ihale usulü ile ihale edilecektir.

İhaleye ilişkin ayrıntılı bilgiler aşağıda yer almaktadır:

İhale Kayıt Numarası: 2012/181610

1-İdarenin

a) Adresi       :Üniversiteler Mahallesi Prof. Dr. İhsan Doğramacı Bulvarı Çankaya/Ankara

b) Telefon ve faks numarası   :3122664515 - 3122988589

c) Elektronik Posta Adresi     :ihale@osym.gov.tr 

2-İhale konusu hizmetin

a) Adı           : ÖSYM tarafından yapılan başta sınav ve yerleştirme işlemleri olmak üzere tüm faaliyetleri ile ilgili olarak;  adaylar, görevliler ve diğer talep sahipleri ile iletişim kurmak amacıyla ihtiyaç duyulan IP temelli telefon altyapısı ile çağrı merkezi için gerekli yazılım ve donanımın temini işidir

b) Miktarı ve türü:                               

Açıklama

Miktar

1

Çağrı Merkezi Kullanıcısı Lisansı

60 Adet

2

Çağrı Merkezi Yönetici Lisansı

4 Adet

3

IP Telefon Lisansı

500 Adet

4

Tüm Çağrı merkezi ve IP telefon ihtiyaçlarını karşılayacak sunucular

5

Inbound ve Outbound operatörlerinin Ses Kayıt Mekanizması*

1 Adet

6

Sesli Karşılama Sistemi (IVR)

30 Kanal

7

Outbound Arama mekanizması

30 Kanal

8

Kampüs için Ses Ağ Geçidi

1 Adet 6 PRI
48 Analog port

9

Şubeler için Ses Ağ geçidi

4 Adet 16 analog port

10

Üst Yönetici Telefonu (A Tipi)

100 Adet

11

Standart Kullanıcı Telefonu (B Tipi)

200 Adet

12

Alt Seviye Telefon (C Tipi)

200 Adet

13

Çağrı Merkezi Operatör Telefonu

60 Adet

14

Çağrı Merkezi Operatör Kulaklığı

60 Adet

15

Soft Phone

60 Adet

16

Kabinet

1 Adet

17

Çağrı Merkezi Görüntü Donanımı

2 Adet

18

Güvenlik Ağ Geçidi (SBC)/ VPN Sonlandırıcı**

1 Adet

 

* En az 1 yıllık kayıt yeri (depolama) dahil olacak şekilde

**150 Internet kullanıcısının güvenli iletişimi için kullanılacak.(50 eşzamanlı)

 

 

c) Teslim tarihi: Sözleşme imzalandığı tarihten itibaren 60 (altmış) takvim günüdür.

 

ç) Teslim edileceği yer/yerler:

-Üniversiteler Mahallesi Prof. Dr. İhsan Doğramacı Bulvarı Bilkent /ANKARA adresinde bulunan Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı Merkez Binası

-Ankara, İstanbul ve İzmir’de bulunan 4 hizmet binası

-Sınav Merkezi Yöneticilikleri (Detaylar Teknik Şartname’dedir)

 

3- İhalenin

a) Yapılacağı yer         : Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı Ön Büro Hizmet Binası Toplantı Salonu 1. Kat Bilkent/ANKARA   

b) Tarihi ve saati         :14/12/2012 Cuma - 10:30

 

4. İhaleye katılabilme şartları ve istenilen belgeler ile yeterlik değerlendirmesinde uygulanacak kriterler:

4.1. İhaleye katılma şartları ve istenilen belgeler:

4.1.1. Mevzuatı gereği kayıtlı olduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odası veya Meslek Odası Belgesi;

4.1.1.1. Gerçek kişi olması halinde, kayıtlı olduğu ticaret ve/veya sanayi odasından ya da ilgili meslek odasından, ilk ilan veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge,

4.1.1.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgili mevzuatı gereği kayıtlı bulunduğu ticaret ve/veya sanayi odasından, ilk ilan veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, tüzel kişiliğinin odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge,

4.1.2. Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren İmza Beyannamesi veya İmza Sirküleri;

4.1.2.1. Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza beyannamesi,

4.1.2.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgisine göre tüzel kişiliğinin ortakları, üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimdeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi, bu bilgilerin tamamının bir Ticaret Sicil Gazetesinde bulunmaması halinde, bu bilgilerin tümünü göstermek üzere ilgili Ticaret Sicil Gazeteleri veya bu hususları gösteren belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri,

4.1.3. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen teklif mektubu.

4.1.4. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen geçici teminat.

4.1.5 İhale konusu işin tamamı veya bir kısmı alt yüklenicilere yaptırılamaz.

4.1.6 Tüzel kişi tarafından iş deneyimini göstermek üzere sunulan belgenin, tüzel kişiliğin yarısından fazla hissesine sahip ortağına ait olması halinde, ticaret ve sanayi odası/ticaret odası bünyesinde bulunan ticaret sicil memurlukları veya yeminli mali müşavir ya da serbest muhasebeci mali müşavir tarafından ilk ilan tarihinden sonra düzenlenen ve düzenlendiği tarihten geriye doğru son bir yıldır kesintisiz olarak bu şartın korunduğunu gösteren, standart forma uygun belge,

4.2. Ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:

4.2.1 Bankalardan temin edilecek belgeler:

Teklif edilen bedelin %10 dan az olmamak üzere istekli tarafından belirlenecek tutarda bankalar nezdindeki kullanılmamış nakdi veya gayrinakdi kredisini ya da üzerinde kısıtlama bulunmayan mevduatını gösterir banka referans mektubu, Bu kriter mevduat ve kredi tutarları toplanmak ya da birden fazla banka referans mektubu sunularak sağlanabilir.

4.2.2. İsteklinin ihalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait yıl sonu bilançosu veya eşdeğer belgeleri:

a) İlgili mevzuatı uyarınca bilançosunu yayımlatma zorunluluğu olan istekliler yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerini,

b) İlgili mevzuatı uyarınca bilançosunu yayımlatma zorunluluğu olmayan istekliler, yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerini ya da bu kriterlerin sağlandığını göstermek üzere yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir tarafından standart forma uygun olarak düzenlenen belgeyi sunar, Sunulan bilanço veya eşdeğer belgelerde;

a) Cari oranın (dönen varlıklar / kısa vadeli borçlar) en az 0,75 olması,

b) Öz kaynak oranının (öz kaynaklar/ toplam aktif) en az 0,15 olması,

c) Kısa vadeli banka borçlarının öz kaynaklara oranının 0,50’den küçük olması,

yeterlik kriterleridir ve bu üç kriter birlikte aranır.

Yukarıda belirtilen kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde, son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.

Serbest meslek erbabının vereceği, ilgili mevzuatına göre düzenlenmiş ve onaylanmış serbest meslek kazanç defteri özetinde gösterilen değerlere göre, son yıla ait toplam gelirin toplam gidere oranının veya son iki yıla ait gelir ve giderlerin parasal tutarlarının ortalaması üzerinden bulunacak oranın en az (1,25) olması şartı aranır. Serbest meslek kazanç defteri özetinin yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir ya da vergi dairesince onaylı olması gerekir.

4.2.3. İş hacmini gösteren belgeler:

a) İhalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait toplam ciroyu gösteren gelir tablosu,

b) Taahhüt altında devam eden hizmet işlerinin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen hizmet işlerinin parasal tutarını gösteren, ihalenin yapıldığı yıldan önceki yılda düzenlenmiş faturalar, Bu belgelerden birinin sunulması yeterlidir. Toplam cironun teklif edilen bedelin %25’inden, taahhüt altında devam eden işlerin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen işlerin parasal tutarının ise teklif edilen bedelin %15'inden az olmaması gerekir. Bu kriterlerden herhangi birini sağlayan ve sağladığı kritere ilişkin belgeyi sunan istekli yeterli kabul edilir. Bu kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanamadığına bakılır.

4.3. Mesleki ve Teknik yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:

4.3.1. İş deneyim belgeleri:

Son beş yıl içinde bedel içeren bir sözleşme kapsamında kabul işlemleri tamamlanan ve teklif edilen bedelin %30’u oranından az olmamak üzere, ihale konusu iş veya benzer işlere ilişkin iş deneyimini gösteren belgeler,

4.3.2. Yüklenici firma, Sanayi ve Ticaret Bakanlığından alınmış “Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik Belgesi” ve TSE`den alınmış “Hizmet Yeterlilik Belgesi”.

4.3.3.Yetkili satıcılığı veya imalatçılığı gösteren belgeler:

a) İmalatçı ise imalatçı olduğunu gösteren belge veya belgeler,

b) Yetkili satıcı veya yetkili temsilci ise yetkili satıcı ya da yetkili temsilci olduğunu gösteren belge veya belgeler,

c) Türkiye’de serbest bölgelerde faaliyet gösteriyor ise yukarıdaki belgelerden biriyle birlikte sunduğu serbest bölge faaliyet belgesi.

İsteklilerin yukarıda sayılan belgelerden, kendi durumuna uygun belge veya belgeleri sunması yeterli kabul edilir. İsteklinin imalatçı olduğu aşağıdaki belgeler ile tevsik edilir.

a) İstekli adına düzenlenen Sanayi Sicil Belgesi,

b) İsteklinin üyesi olduğu meslek odası tarafından istekli adına düzenlenen Kapasite Raporu,

c) İsteklinin kayıtlı olduğu meslek odası tarafından istekli adına düzenlenen İmalat Yeterlik Belgesi,

ç) İsteklinin kayıtlı olduğu meslek odası tarafından istekli adına düzenlenmiş ve teklif ettiği mala ilişkin Yerli Malı Belgesi,

d) İsteklinin alım konusu malı ürettiğine ilişkin olarak ilgili mevzuat uyarınca yetkili kurum veya kuruluşlarca düzenlenen ve isteklinin üretici veya imalatçı olduğunu gösteren belgeler.

4.4. Satış sonrası servis, bakım ve onarıma ilişkin belgeler:

Yüklenici, sözleşme kapsamında teslim edeceği donanım ve yazılımlar için, kesin kabul tarihinden itibaren yedek parça dâhil 5 (beş) yıl mal ve hizmet garantisini sözleşme aşamasında taahhüt edecektir.

4.5. Diğer belgeler:

4.5.1. İstekli, şartname kapsamında istenen topoloji ve teknik özellikleri nasıl karşıladığını, çözümde kullandığı protokolleri, sistem yönetim yeteneklerini detaylı olarak anlatan bir çözüm dokümanı hazırlayıp teklif ile birlikte sunacaktır. Bu dokümanda sistemi oluşturan bileşenlerin görevleri, yetenekleri, çözümü oluşturan tüm bileşenlerin üzerinde gerekecek lisanslar ile dâhil edilmeyen lisans bilgileri de özet olarak bulunacaktır.

4.5.2. İstekli teknik organizasyon yapısını ve teknik destek akışı gösterir dokümanları ve Ankara’da bulunan teknik personelinin nitelik ve sayılarını gösterir listeyi teklifinde sunacaktır. (İsteklinin Ankara’da kendine ait teknik servisi bulunmalıdır.)

4.5.3.Sistemi oluşturan tüm parçaların teknik özelliklerini ve kılavuz bilgilerini içeren dokümanların soft kopyaları (dvd, usb bellek vb.  ) 

4.5.4. Yurtiçi ve yurtdışı referans listesi 

4.6. Bu ihalede benzer iş olarak kabul edilecek işler:

İsteklilerin daha önce tek sözleşme kapsamında gerçekleştirmiş oldukları IP telefon ve çağrı merkezi alt yapısı kurulum ve bakımı işi benzer iş olarak kabul edilecektir.

5. Ekonomik açıdan en avantajlı teklif en düşük fiyat esasına göre belirlenecektir.

6. İhale yerli ve yabancı tüm isteklilere açık olup, yerli istekliler lehine fiyat avantajı uygulanmayacaktır.

7. İhale dokümanının görülmesi ve satın alınması:

7.1. İhale dokümanı, İdarenin adresinde görülebilir ve 200 TL (İkiyüzTürkLirası) karşılığı ÖSYM Satın Alma Müdürlüğü Bilkent/Ankara adresinden satın alınabilir.

7.2. İhaleye teklif verecek olanların ihale dokümanını satın almaları zorunludur.

8. Teklifler, ihale tarih ve saatine kadar ÖSYM Satın Alma Müdürlüğü Bilkent/Ankara adresine elden teslim edilebileceği gibi, aynı adrese iadeli taahhütlü posta vasıtasıyla da gönderilebilir.

9. İstekliler tekliflerini, birim fiyatlar üzerinden vereceklerdir. İhale sonucu üzerine ihale yapılan istekliyle, her bir mal kaleminin miktarı ile bu kalemler için teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden birim fiyat sözleşme imzalanacaktır. Bu ihalede, işin tamamı için teklif verilecektir.

10. İstekliler teklif ettikleri bedelin %3’ünden az olmamak üzere kendi belirleyecekleri tutarda geçici teminat vereceklerdir.

11. Verilen tekliflerin geçerlilik süresi, ihale tarihinden itibaren 90 (doksan) takvim günüdür.

12. Konsorsiyum olarak ihaleye teklif verilemez.