ÖSYM Başkanlığı Esenboğa E-Sınav Binası İçin Biyometrik Kampüs Güvenlik ve Denetim Sistemi Mal Alımı (18.03.2016)

İHALE İLANI

ÖLÇME, SEÇME VE YERLEŞTİRME MERKEZİ BAŞKANLIĞI

ESENBOĞA E-SINAV BİNASI İÇİN BİYOMETRİK KAMPÜS GÜVENLİK VE DENETİM SİSTEMİ MAL ALIMI

Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı Esenboğa “E-Sınav Binası İçin Biyometrik Kampüs Güvenlik ve Denetim Sistemi Mal Alımı İşi” Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığının Sınav Hizmetlerine Yönelik Mal ve Hizmet Alımları Yönetmeliği’nin 24 üncü maddesine göre açık ihale usulü ile ihale edilecektir. İhaleye ilişkin ayrıntılı bilgiler aşağıda yer almaktadır:

İhale Kayıt Numarası: 2016/76273

1. İdarenin

a) Adı                         :ÖSYM Bilgi Güvenliği ve Yönetimi Daire Başkanlığı

b) Adresi        :Üniversiteler Mah. Prof.Dr.İhsan Doğramacı Bulvarı 06800 Bilkent                                 ÇANKAYA/ANKARA

c) Telefon ve faks numarası   : 0312 2988156 – 03122988805

2. İhale konusu malın

a) Adı: ÖSYM Başkanlığı Esenboğa E-Sınav Binası İçin Biyometrik Kampüs Güvenlik ve Denetim Sistemi Mal Alımı İşi

b) Niteliği, türü ve miktarı:

Ürün/Hizmet

Biyometrik Yüz Algılama ve Tanımlama Ünitesi

Genel Bilgilendirme Ekranı

128 adet

Bilgisayar

64 adet

Yüz Tanıma Kamerası

64 adet

Hızlı Geçiş Turnikesi

Pasif Turnike

39 adet

Aktif Turnike

64 adet

Kimlik Kontrol Ünitesi

Bilgisayar + Monitor

36 adet

Web Kamera

36 adet

Tarayıcı(Scanner)

36 adet

İstek Kuyruk Yönetim Yazılımı

1 adet

Yüz Tanıma/Eşleştirme Yazılımı

7500 adet

Yönetim Bilgi Sistemi

1 adet

Biyometrik Yüz Algılama ve Tanımlama Ünitesi Yazılımı

64 adet

Kimlik Kontrol Ünitesi Yazılımı

36 adet

Esenboğa Sınav Merkezi’nde Teknik Destek

24 ay

c) Teslim yeri: ÖSYM Başkanlığı E-Sınav Binası-Balıkhisar Mahallesi Özal Bulvarı 4. Cad. No:15 Akyurt/ANKARA

ç) İşin süresi: Sözleşme tarihinden itibaren 90 (doksan) gündür.

d) İşe başlama tarihi: Sözleşme tarihi, işe başlama tarihi olarak kabul edilecektir.

3. İhalenin

a) Yapılacağı yer        : ÖSYM Başkanlığı Toplantı Salonu Bilkent/ANKARA

b) Tarihi ve saati         : 05.04.2016 Salı günü  - 10:00

c) Uygulanacak Usul  : Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığının Sınav Hizmetlerine Yönelik Mal ve Hizmet Alımları Yönetmeliği’nin 24 üncü maddesine göre açık ihale usulü.

4. İhaleye katılabilme şartları ve istenilen belgeler ile yeterlik değerlendirmesinde uygulanacak kriterler

4.1. İhaleye katılma şartları ve istenilen belgeler:

4.1.1. Mevzuatı gereği kayıtlı olduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odası ya da İlgili Esnaf ve Sanatkarlar Odası Belgesi;

4.1.1.1. Gerçek kişi olması halinde, kayıtlı olduğu ticaret ve/veya sanayi odasından ya da ilgili Esnaf ve Sanatkarlar odasından, ilk ilan veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge,

4.1.1.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgili mevzuatı gereği kayıtlı bulunduğu ticaret ve/veya sanayi odasından, ilk ilan veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, tüzel kişiliğinin odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge,

4.1.2. Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren İmza Beyannamesi veya İmza Sirküleri;

4.1.2.1. Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza beyannamesi,

4.1.2.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgisine göre tüzel kişiliğinin ortakları, üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimdeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi, bu bilgilerin tamamının bir Ticaret Sicil Gazetesinde bulunmaması halinde, bu bilgilerin tümünü göstermek üzere ilgili Ticaret Sicil Gazeteleri veya bu hususları gösteren belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri,

4.1.3. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen teklif mektubu.

4.1.4. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen geçici teminata ilişkin geçici teminat mektubu veya geçici teminat mektupları dışındaki teminatların ÖSYM Muhasebe Müdürlüğüne yatırıldığını gösteren makbuzlar.

4.1.5. Vekaleten ihaleye katılma halinde, vekil adına düzenlenmiş, ihaleye katılmaya ilişkin noter onaylı vekaletname ile vekilin noter tasdikli imza beyannamesi.

4.1.6. İsteklinin ortak girişim olması halinde, bu Şartname ekinde yer alan standart forma uygun iş ortaklığı beyannamesi.

4.1.7. İhale konusu işin tamamı veya bir kısmı alt yüklenicilere yaptırılamaz.

4.1.8. Tüzel kişi tarafından iş deneyimini göstermek üzere sunulan belgenin, tüzel kişiliğin yarısından fazla hissesine sahip ortağına ait olması halinde, ticaret ve sanayi odası/ticaret odası bünyesinde bulunan ticaret sicil memurlukları veya yeminli mali müşavir ya da serbest muhasebeci mali müşavir tarafından ilk ilan tarihinden sonra düzenlenen ve düzenlendiği tarihten geriye doğru son bir yıldır kesintisiz olarak bu şartın korunduğunu gösteren, standart forma uygun belge,

4.2.Ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:

4.2.1 Bankalardan temin edilecek belgeler:

Teklif edilen bedelin %10’undan az olmamak üzere istekli tarafından belirlenecek tutarda bankalar nezdindeki kullanılmamış nakdi veya gayri nakdi kredisini ya da üzerinde kısıtlama bulunmayan mevduatını gösterir banka referans mektubu,

Bu kriter mevduat ve kredi tutarları toplanmak ya da birden fazla banka referans mektubu sunularak sağlanabilir.

4.2.2. İsteklinin ihalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait yıl sonu bilançosu veya eşdeğer belgeleri:

a) İlgili mevzuatı uyarınca bilançosunu yayımlatma zorunluluğu olan istekliler yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerini,

b) İlgili mevzuatı uyarınca bilançosunu yayımlatma zorunluluğu olmayan istekliler, yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerini ya da bu kriterlerin sağlandığını göstermek üzere serbest muhasebeci, yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir tarafından standart forma uygun olarak düzenlenen belgeyi sunar.

Sunulan bilanço veya eşdeğer belgelerde;

a) Cari oranın (dönen varlıklar/kısa vadeli borçlar) en az 0,75 olması,

b) Öz kaynak oranının (öz kaynaklar/toplam aktif) en az 0,15 olması,

c) Kısa vadeli banka borçlarının öz kaynaklara oranının 0,50’den küçük olması ve belirtilen üç kriterin birlikte sağlanması zorunludur.

Yukarıda belirtilen kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde, son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.

İhale veya son başvuru tarihi yılın ilk dört ayında olan ihalelerde, bir önceki yıla ait yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli görülen bölümlerini ya da bunlara eşdeğer belgelerini sunmayanlar, iki önceki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu belgelerde yeterlik kriterini sağlayamayanlar ise iki önceki yılın belgeleri ile üç önceki yılın belgelerini sunabilirler. Bu durumda, belgeleri sunulan yılların parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.

4.2.3. İş hacmini gösteren belgeler:

a) İhalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait toplam ciroyu gösteren gelir tablosu,

b) Taahhüt altında devam eden mal satışlarının gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen mal satışlarının parasal tutarını gösteren, ihalenin yapıldığı yıldan önceki yılda düzenlenmiş faturalar,

Bu belgelerden birinin sunulması yeterlidir.

Bu belgelerdeki tutarların, toplam ciro için, isteklinin teklif edeceği bedelin % 25 inden, taahhüt altında devam eden işlerin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen işlere ilişkin mal satışlarının parasal tutarının ise teklif edilen bedelin % 15 inden az olmaması gerekir. Bu kriterlerden herhangi birini sağlayan ve sağladığı kritere ilişkin belgeyi sunan istekli yeterli kabul edilir.

Bu kriterleri bir önceki yılda sağlayamayan istekliler, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde belgeleri sunulan son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.

Yılın ilk dört ayında olan ihalelerde, bir önceki yıla ait gelir tablosunu sunmayanlar, iki önceki yılın gelir tablosunu sunabilirler. Bu gelir tablosunun yeterlik kriterini sağlayamaması halinde, iki önceki yılın ve üç önceki yılın gelir tabloları sunulabilir. Bu durumda gelir tabloları sunulan yılların parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.

4.3. Mesleki ve Teknik yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:

4.3.1. İş deneyim belgeleri:

İsteklinin ilk ilan veya davet tarihinden geriye doğru son beş yıl içinde kesin kabul işlemleri tamamlanan mal alımlarıyla ilgili yurt içinde veya yurt dışında kamu veya özel sektörde bedel içeren tek bir sözleşme kapsamında gerçekleştirilen ihale konusu iş veya benzer işlere ilişkin olarak deneyimini gösteren belge sunması zorunludur. İstekli tarafından teklif edilen bedelin %20 dan az olmamak üzere, ihale konusu iş veya benzer işlere ait tek sözleşmeye ilişkin iş deneyimini gösteren belgelerin sunulması gerekir.

- Teknik çözümleri, ürünlere ait teknik detayları ile ulusal ve uluslararası referansları (varsa) ile birlikte, yapılan belge değerlendirmelerine göre teklifi geçerli sayılan ve ekonomik açıdan en avantajlı teklifi veren firmadan başlanarak ürünler ile yazılımlara ilişkin sunum/DEMO yapılacaktır.

-Ürünlere ait demolar ve çözüm bileşenleri üniteler, kiosklar, yazılımlar ve çalışma senaryolarına dahil her ekipman  bazında gerçekleştirilecektir.

-İstekliler, sistemin teknik şartnamede tanımlandığı şekilde çalışmasının garanti altına alınması için gerekecek ağ, sunucu (CPU, RAM, Depolama Kapasitesi vb.) ve işletim sistemi yazılımları seviyesinde minimum ihtiyaçlarını teklifleri ile birlikte İdareye sunacaklardır.

- Yüz tanıma kameralarının, “Açık Network Video Arayüzü Forumu” (ONVIF) teknik komite (technical comittee) üyesi üreticilerinden birinin teknik şartnameye tam uyumlu modellerinden seçilmiş olacaktır. Teklif edilecek ürünlerin, sistem bileşenlerinin tüm avantajların kullanılabilmesi amacı ile modellerin ONVIF web adresinde (www.onvif.org) açıkça yer alması gerekmektedir.

-İmalatçı firmanın ISO 9001:2008 belgesi, TSE Hizmet yeterlilik belgesi sunulacaktır.

-Kullanılacak yüz tanımlama sistemi algoritması, MBE (Multiple Biometric Evaluation), FRVT (Facial Recognition Vendor Test) test organizasyonlarına katılmış ve test prosedürlerini tamamlamış olmalıdır.  Yapılan testlerin onaylı tam sonuçları teklif ekinde Türkçe  sunulacaktır.

- Teknik şartnamenin bütün maddelerine sırası ile teknik açıdan değerler içeren açıklayıcı cevaplar verilecek, cevaplandırılmamış madde kalmayacaktır. Teknik şartname cevaplarında, varsa teknik dokümanların ilgili bölüm ve sayfaları referans olarak gösterilecektir.

4.3.1.1.Benzer iş olarak kabul edilecek işler aşağıda belirtilmiştir:

 Kamu veya özel sektörde yüz tanımlama veya parmak damar izi veya parmak izi veya avuç damar izi uygulaması ile güvenlik sistemi kurmuş olmak işi benzer iş olarak kabul edilecektir

4.3.2. Satış sonrası servis, bakım ve onarıma ilişkin belgeler:

- Garanti süresi, işin tesliminden itibaren 24 (yirmi dört) aydır. Yüklenicinin standart garantisi bunun üzerinde ise yüklenicinin standart garantisi geçerli kabul edilecektir.

- Garanti süresince kurum bünyesinde yapılacak her sınav için Esenboğa Sınav Merkezi’nde en az bir yetkili teknik destek sağlayacaktır.

- Teslim edilen sistemlere ilişkin olarak yüklenici tarafından, garanti süresinin sonundan itibaren 3 (üç) yıl ücreti mukabili yedek parça garantisine dair taahhütname sözleşme aşamasında verilecektir.

5.Ekonomik açıdan en avantajlı teklif en düşük fiyat esasına göre belirlenecektir. Teklifi geçerli sayılan ve en düşük teklifi veren firmadan başlanarak, isteklilerin  çözümlerini, kullanacakları ürünleri, ürünlere ait teknik detayları ile ilgili sunumları/DEMO, ulusal ve uluslararası referanslarına (varsa) göre değerlendirme yapılacaktır.

6. İhale yerli ve yabancı tüm isteklilere açıktır. Yerli istekliler lehine fiyat avantajı uygulanmayacaktır.

7. İhale dokümanının görülmesi ve satın alınması:

7.1. İhale dokümanı, İdarenin Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı Satın Alma Birimi Bilkent/Ankara adresinde ücretsiz görülebilir ve 50 TL (Elli Türk Lirası) karşılığı aynı adresten satın alınabilir.

7.2. İhaleye teklif verecek olanların ihale dokümanını satın almaları zorunludur.

8. Teklifler, ihale tarih ve saatine kadar Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı Satın Alma Birimi Bilkent/Ankara adresine elden teslim edilebileceği gibi, aynı adrese iadeli taahhütlü posta vasıtasıyla da gönderilebilir.

9. İstekliler tekliflerini, Birim fiyatlar üzerinden vereceklerdir. İhale sonucu üzerine ihale yapılan istekliyle, her bir iş kaleminin miktarı ile bu kalemler için teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden birim fiyat sözleşme imzalanacaktır.

Bu ihalede, işin tamamı için teklif verilecek olup; kısmi veya alternatif teklif verilemez.

10. İstekliler teklif ettikleri bedelin %3’ünden az olmamak üzere kendi belirleyecekleri tutarda geçici teminat vereceklerdir.

11. Verilen tekliflerin geçerlilik süresi, ihale tarihinden itibaren 120 (yüzyirmi) takvim günüdür.

12. İdare, bu ihalede ceza ve ihalelere katılmaktan yasaklamaya ilişkin hükümleri hariç, 4734 sayılı Kamu İhale Kanununa tâbi olmayıp, ihaleyi yapıp yapmamakta serbesttir.

13. Kısmi veya alternatif teklif verilemez.

14. Konsorsiyumlar ihaleye teklif veremez.


 

  • Teknik Şartname İlgili Birimden Temin Edilebilir.