Başvuru Merkezi Görevlisinin (BMG) Görev Tanımları ve İşlem Adımları
1. Başvuru merkezinde kurulmuş olan ve kişisel bilgisayar + yazıcı + web kamerasından oluşan başvuru merkezi bilgisayar sisteminin sağlıklı olarak çalışmasından ve güvenliğinden sorumludur.
2. Başvuru merkezi görevlisi (BMG) bilgisayar masa üstünde bulunan Ana Menü bağlantısına tıklayarak ÖSYM uygulama sistemlerini görüntüler.
3. Aday kayıt bağlantısına tıklayarak ÖSYM Aday Kayıt uygulamasını çalıştırır. BMG'nin daha önce;
- Aday Kayıt ana menüsünde bulunan Yardım seçeneğini tıklayarak sistemin genel işleyişi, problemler ve çözüm önerilerini içeren yardım dokümanını mutlaka okumuş olması önerilmektedir.
- 2007 ÖSYS Kılavuzunu okumuş olması önerilmektedir.
4. BMG kullanıcı adı olarak T.C. Kimlik Numarasını ve daha önce belirlediği şifreyi kullanarak sisteme giriş yapar ve işlemlerine devam eder.
5. BMG önce adaya kayıt için randevu verecektir, bu işlem adayın kayıt için geleceği tarih ve saatin belirlenmesi için şarttır. Randevu Bilgileri “2007-ÖSYS Aday Bilgi Formu”nun arka yüzündeki 2007-ÖSYS Başvuru Randevu Bilgisi alanına el ile yazılacaktır.BMG, adayın kaydını yapmadan önce 3 YTL olan Başvuru Hizmeti ücretini elden alır. Bu ücret Kılavuz ücretinden farklıdır.
6. Adaya ait bilgileri girdikten sonra web kamerası yardımıyla adayın fotoğrafı çekilir.
- Adayın fotoğrafı ışık ve netlik ayarlaması yapıldıktan sonra aday kayıt sistemi içerisinde bulunan uyarılar dikkate alınarak çekilmelidir.
- Çekilen fotoğraf, cepheden, baş açık, adayın yüzünün açık ve net bir şekilde görülebileceği bir nitelikte olmalıdır. Çekilen fotoğrafın kalitesinden BMG sorumludur.
7. Kayıt işlemi bittikten sonra A4 normal kağıda “2007-ÖSYS Aday Kayıt Bilgileri” basılarak doğrulaması için adaya verilecektir. Aday, bilgilerini doğrulayıp imzaladıktan sonra kaydı kesinleşecek ve BMG de bu çıktıyı onaylayarak adaya geri verecektir.
8. Ekinde hiçbir belge bulunmayan Aday Bilgi Formları adaylarda kalacaktır. Ekinde ÖSYM’ye ulaşacak rapor, öğrenim belgesi. Diploma vb. gibi belge bulunan Aday Bilgi Formları ekleri ile birlikte başvuru merkezi görevlisi tarafından teslim alınacaktır.
9. BMG, çözemediği problemlerde sistem ana menüsünde bulunan Sistem Destek Merkezi (Çağrı Merkezi) bağlantısına tıklayarak yeni bir çağrı açabilir ve destek alabilir.
Sistem Destek Merkezi Telefonu : (0312) 298 80 80
Gösterilecek sonuç bulunamadı !!!